У побудові стратегії ефективного управління асортиментом, потребують навіть лідери ринку, і часом навіть їм не вдається впоратися з цією проблемою в повній мірі. При цьому радикальні рішення часто здаються ризикованими або просто недоцільними.


ПРИКЛАД

Достатньо велика мережа постійно розширювала свій асортимент за рахунок нових продуктів, сподіваючись збільшити продажі. Число товарних позицій і постачальників все росло і росло, але % продажу залишалися на колишньому рівні. Компанія вирішила з’ясувати, чому ж її очікування не виправдовуються. Після ретельного аналізу свого асортименту мережа розробила і провела кардинальну оптимізацію, скоротивши число товарних позицій на 17%. В результаті продажі зросли на 2%, прибуток – на 3%.

 


Сьогодні на тлі відтоку покупців і зниження попиту продуктові рітейлери змінюють свою асортиментну політику і оптимізують матрицю. При цьому компанії прагнуть знайти найбільш оптимальні підходи до управління. За допомогою грамотно підібраного асортименту можна не тільки збільшити товарообіг, а й посилити позиції на ринку.

Магазин, правильно керуючий асортиментом, – це:

  •  Магазин, який керує категоріями, а не товарами;
  •  Магазин, який формує полицю так, як її б сформував покупець;
  •  Магазин, що вміє прогнозувати попит;
  • Магазин, який має в кожній категорії хоча б одну унікальну товарну пропозицію, що відповідає інтересам цільової групи покупців;
  •  Магазин, регулярно оновлює асортимент;
  •  Магазин, який втрачає мінімум на витрати;
  •   Магазин, який має оптимальну цінову політику, яка поєднує в собі диференційовану націнку на кожну з товарних груп;
  •   Магазин, який має Private Label або власну унікальну продукцію.

Грамотне управління товарним асортиментом забезпечує скорочення витрат, за рахунок оптимізації товарних залишків, скорочення / збільшення торговельної площі, і поліпшення внутрішніх процесів в магазині. А, відповідно, збільшення прибутку.

В рамках проекту «Управління асортиментом» ми допомагаємо з побудовою оптимальної структури підрозділу  Категорійного  менеджменту, проводимо навчання діючих  менеджерів і надаємо допомогу у формуванні робочої стратегії управління асортиментом.

КРОКИ ПРОЕКТУ

  1. Формування оптимальної структури Комерційного підрозділу, визначення функцій, очікуваного результату діяльності, закріплення ролей
  2.   Навчання Категорійних менеджерів базовим принципам роботи з управління асортиментом
  1. Формування та впровадження правил взаємодії «маркетинг – мерчендайзинг – Категорійні менеджери» в рамках планування асортименту
  1.  Визначення форматів магазинів торгової мережі
  2. Визначення асортименту на основі маркетингових досліджень та квот, з урахуванням внутрішнього аналізу продажів і умов співпраці з партнерами (постачальниками)
  3. Розробка вимог до картки товару
  4.  Опис Правил внесення товарів до облікової системи
  5.  Формування багаторівневого товарного класифікатора – Древа асортименту
  6.  Сегментація товарів асортиментного древа за кількома параметрами
  7.   Планування асортименту: впровадження базових принципів
  8.   Формування товарної матриці для магазинів різних форматів
  9.    Визначення порядку роботи асортиментного комітету, запуск роботи
  10.   Формування регламенту «Асортиментна політика»
  11.   Впровадження системи управління торговою площею


ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ У НАШИХ КОНСУЛЬТАНТІВ!

+38 (044) 35 459 77

info@h-art.com.ua