У побудові стратегії ефективного управління асортиментом, потребують навіть лідери ринку, і часом навіть їм не вдається впоратися з цією проблемою в повній мірі. При цьому радикальні рішення часто здаються ризикованими або просто недоцільними.
ПРИКЛАД
Достатньо велика мережа постійно розширювала свій асортимент за рахунок нових продуктів, сподіваючись збільшити продажі. Число товарних позицій і постачальників все росло і росло, але % продажу залишалися на колишньому рівні. Компанія вирішила з’ясувати, чому ж її очікування не виправдовуються. Після ретельного аналізу свого асортименту мережа розробила і провела кардинальну оптимізацію, скоротивши число товарних позицій на 17%. В результаті продажі зросли на 2%, прибуток – на 3%.
Сьогодні на тлі відтоку покупців і зниження попиту продуктові рітейлери змінюють свою асортиментну політику і оптимізують матрицю. При цьому компанії прагнуть знайти найбільш оптимальні підходи до управління. За допомогою грамотно підібраного асортименту можна не тільки збільшити товарообіг, а й посилити позиції на ринку.
Магазин, правильно керуючий асортиментом, – це:
- Магазин, який керує категоріями, а не товарами;
- Магазин, який формує полицю так, як її б сформував покупець;
- Магазин, що вміє прогнозувати попит;
- Магазин, який має в кожній категорії хоча б одну унікальну товарну пропозицію, що відповідає інтересам цільової групи покупців;
- Магазин, регулярно оновлює асортимент;
- Магазин, який втрачає мінімум на витрати;
- Магазин, який має оптимальну цінову політику, яка поєднує в собі диференційовану націнку на кожну з товарних груп;
- Магазин, який має Private Label або власну унікальну продукцію.
Грамотне управління товарним асортиментом забезпечує скорочення витрат, за рахунок оптимізації товарних залишків, скорочення / збільшення торговельної площі, і поліпшення внутрішніх процесів в магазині. А, відповідно, збільшення прибутку.
В рамках проекту «Управління асортиментом» ми допомагаємо з побудовою оптимальної структури підрозділу Категорійного менеджменту, проводимо навчання діючих менеджерів і надаємо допомогу у формуванні робочої стратегії управління асортиментом.
КРОКИ ПРОЕКТУ
- Формування оптимальної структури Комерційного підрозділу, визначення функцій, очікуваного результату діяльності, закріплення ролей
- Навчання Категорійних менеджерів базовим принципам роботи з управління асортиментом
- Формування та впровадження правил взаємодії «маркетинг – мерчендайзинг – Категорійні менеджери» в рамках планування асортименту
- Визначення форматів магазинів торгової мережі
- Визначення асортименту на основі маркетингових досліджень та квот, з урахуванням внутрішнього аналізу продажів і умов співпраці з партнерами (постачальниками)
- Розробка вимог до картки товару
- Опис Правил внесення товарів до облікової системи
- Формування багаторівневого товарного класифікатора – Древа асортименту
- Сегментація товарів асортиментного древа за кількома параметрами
- Планування асортименту: впровадження базових принципів
- Формування товарної матриці для магазинів різних форматів
- Визначення порядку роботи асортиментного комітету, запуск роботи
- Формування регламенту «Асортиментна політика»
- Впровадження системи управління торговою площею
ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ У НАШИХ КОНСУЛЬТАНТІВ!
+38 (044) 35 459 77
info@h-art.com.ua