ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ (КОМУ НЕОБХІДНИЙ ЦЕЙ ПРОДУКТ)

ЦІЛІ ПРОЕКТУ  

  • Визначити оптимальний фонд робочого часу персоналу.
  • Оптимізувати витрати на фонд оплати праці персоналу через упорядкування процесу управління фондом робочого часу і побудови оптимальних графіків виходу на роботу, при збереженні якості вироблених продуктів або наданих послуг.

Основні етапи ПРОЕКТУ

  1. Моделювання інструменту розрахунку фонду робочого часу
  • Визначення повного переліку ритмічних процесів (елементів), які виконує рядовий персонал – окремо для кожної посади *.
  • Проведення хронометражів по кожному бізнес-процесу (або його елементу).
  • Виведення серединної норми часу виконання кожного бізнес-процесу (його елемента).
  • Розрахунок фонду робочого часу, необхідного для якісного виконання всього переліку операційних процесів (на основі даних минулих періодів, etc.). **
  • Отримання прогнозів завантаженості / прогнозів продажів на наступні періоди.
  • Розрахунок сумарної кількості робочого часу, необхідного для обслуговування процесів, на наступні періоди – місяць і тиждень.

* Наприклад , продавець торгового залу виконує наступні процеси (стелажна група товарів):

Назава процесу: Тип норми
1 Переміщення продукції зі складу в торговий зал Час\кількість
2 Викладення продукції Час\кількість
3 Перевірка термінів придатності Час\кількість
4 Підготовка продукції до повернення / списання Час\кількість
5 Розміщення цінників Час\кількість
6 Інвентаризація Час\кількість
….

* * Наприклад, для обслуговування торгових процесів супермаркету Х необхідно 3500 годин / місяць. За фактом, в супермаркеті працює 25 рядових співробітників, відпрацювання яких становить 172 години / місяць, що «дорівнює» 4300 годинах на місяць. Таким чином, при правильній організації діяльності та коректному плануванні графіків виходу на роботу, за умови збереження динаміки продажів, є можливість заощадити 800 годин робочого часу на місяць. Припустимо, вартість 1 год робіт оцінюється на рівні 60 грн. Таким чином, маємо фонд економії 48 000 грн / місяць, 567 000 грн / рік.  

  1. Формування Технічного завдання (далі – ТЗ) для автоматизації інструменту розрахунку фонду робочого часу рядових співробітників.

2.1. При необхідності (на вимогу) – формування Технічного завдання для впровадження автоматизованого обліку робочого часу.

  1. Розробка методології формування «гнучких» * графіків виходу на роботу для рядових співробітників. Оформлення методології у вигляді Технічного завдання.

* Наприклад , частина співробітників може працювати за графіком 5/2, частина – за графіком 3/3, 7/7 і т.д. При цьому тривалість зміни може варіюватися від 6 годин та вище.

  1. Формування ТЗ для автоматизації розрахунку показника «Співвідношення фонду оплати праці (ФОП) до товарообігу / ВД» – інструменту, який дозволяє відстежувати раціональність використання фонду робочого часу співробітників.
  2. Навчання керівників Замовника правилам використання інструментів контролю фонду робочого часу, графіків виходу на роботу та аналізу показника «Співвідношення ФОП до товарообігу».

ПЕРЕВАГИ ІНСТРУМЕНТУ НА ПРИКЛАДІ МЕРЕЖІ СУПЕРМАРКЕТІВ

  1. Фонд робочого часу розраховується виходячи з товарообороту в натуральних величинах (штуки / кг), а також виходячи з інших важливих параметрів – обсяги торговельної площі, наявність / відсутність спеціального обладнання і т.д. Тобто, чим більше продає супермаркет і чим більша кількість «опцій» є в магазині (наприклад, холодний стіл, акваріум і т.д.), тим більше прогнозований фонд робочого часу.
  2. Всі супермаркети мережі мають єдині умови розрахунку фонду робочого часу, тобто, фонд робочого часу сумірний продажу, а не суб’єктивну думку директора супермаркету / мережі.
  3. Графіки виходу касирів будуються таким чином, щоб встигати обслуговувати потік покупців, без створення черг, але при цьому мінімізувати ймовірність «простою» касирів.
  4. Автоматизований інструмент контролю фонду робочого часу (ФРВ) надає можливість на щоденній основі контролювати показник «Співвідношення фонду оплати праці до товарообігу», що дозволяє директору супермаркету оперативно вносити зміни в графіки виходу на роботу персоналу в залежності від збільшення / зниження товарообігу, тим самим оптимально забезпечуючи торгові процеси людським ресурсом і зберігаючи рентабельність супермаркету.

Переваги від впровадження інструментів контролю фонду робочого часу, можна проілюструвати наступними графіками:

Мал.1. Як може виглядати показник «% фонду оплати праці від обігу» в різних супермаркетах мережі зараз

Мал.2. Як може виглядати показник «% фонду оплати праці від обігу» в різних супермаркетах мережі після реалізації проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ У НАШИХ КОНСУЛЬТАНТІВ!

+38 (044) 35 459 77

info@h-art.com.ua