ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ (КОМУ НЕОБХІДНИЙ ЦЕЙ ПРОДУКТ)
ЦІЛІ ПРОЕКТУ
- Визначити оптимальний фонд робочого часу персоналу.
- Оптимізувати витрати на фонд оплати праці персоналу через упорядкування процесу управління фондом робочого часу і побудови оптимальних графіків виходу на роботу, при збереженні якості вироблених продуктів або наданих послуг.
Основні етапи ПРОЕКТУ
- Моделювання інструменту розрахунку фонду робочого часу
- Визначення повного переліку ритмічних процесів (елементів), які виконує рядовий персонал – окремо для кожної посади *.
- Проведення хронометражів по кожному бізнес-процесу (або його елементу).
- Виведення серединної норми часу виконання кожного бізнес-процесу (його елемента).
- Розрахунок фонду робочого часу, необхідного для якісного виконання всього переліку операційних процесів (на основі даних минулих періодів, etc.). **
- Отримання прогнозів завантаженості / прогнозів продажів на наступні періоди.
- Розрахунок сумарної кількості робочого часу, необхідного для обслуговування процесів, на наступні періоди – місяць і тиждень.
* Наприклад , продавець торгового залу виконує наступні процеси (стелажна група товарів):
№ | Назава процесу: | Тип норми |
1 | Переміщення продукції зі складу в торговий зал | Час\кількість |
2 | Викладення продукції | Час\кількість |
3 | Перевірка термінів придатності | Час\кількість |
4 | Підготовка продукції до повернення / списання | Час\кількість |
5 | Розміщення цінників | Час\кількість |
6 | Інвентаризація | Час\кількість |
… | … | …. |
* * Наприклад, для обслуговування торгових процесів супермаркету Х необхідно 3500 годин / місяць. За фактом, в супермаркеті працює 25 рядових співробітників, відпрацювання яких становить 172 години / місяць, що «дорівнює» 4300 годинах на місяць. Таким чином, при правильній організації діяльності та коректному плануванні графіків виходу на роботу, за умови збереження динаміки продажів, є можливість заощадити 800 годин робочого часу на місяць. Припустимо, вартість 1 год робіт оцінюється на рівні 60 грн. Таким чином, маємо фонд економії 48 000 грн / місяць, 567 000 грн / рік.
- Формування Технічного завдання (далі – ТЗ) для автоматизації інструменту розрахунку фонду робочого часу рядових співробітників.
2.1. При необхідності (на вимогу) – формування Технічного завдання для впровадження автоматизованого обліку робочого часу.
- Розробка методології формування «гнучких» * графіків виходу на роботу для рядових співробітників. Оформлення методології у вигляді Технічного завдання.
* Наприклад , частина співробітників може працювати за графіком 5/2, частина – за графіком 3/3, 7/7 і т.д. При цьому тривалість зміни може варіюватися від 6 годин та вище.
- Формування ТЗ для автоматизації розрахунку показника «Співвідношення фонду оплати праці (ФОП) до товарообігу / ВД» – інструменту, який дозволяє відстежувати раціональність використання фонду робочого часу співробітників.
- Навчання керівників Замовника правилам використання інструментів контролю фонду робочого часу, графіків виходу на роботу та аналізу показника «Співвідношення ФОП до товарообігу».
ПЕРЕВАГИ ІНСТРУМЕНТУ НА ПРИКЛАДІ МЕРЕЖІ СУПЕРМАРКЕТІВ
- Фонд робочого часу розраховується виходячи з товарообороту в натуральних величинах (штуки / кг), а також виходячи з інших важливих параметрів – обсяги торговельної площі, наявність / відсутність спеціального обладнання і т.д. Тобто, чим більше продає супермаркет і чим більша кількість «опцій» є в магазині (наприклад, холодний стіл, акваріум і т.д.), тим більше прогнозований фонд робочого часу.
- Всі супермаркети мережі мають єдині умови розрахунку фонду робочого часу, тобто, фонд робочого часу сумірний продажу, а не суб’єктивну думку директора супермаркету / мережі.
- Графіки виходу касирів будуються таким чином, щоб встигати обслуговувати потік покупців, без створення черг, але при цьому мінімізувати ймовірність «простою» касирів.
- Автоматизований інструмент контролю фонду робочого часу (ФРВ) надає можливість на щоденній основі контролювати показник «Співвідношення фонду оплати праці до товарообігу», що дозволяє директору супермаркету оперативно вносити зміни в графіки виходу на роботу персоналу в залежності від збільшення / зниження товарообігу, тим самим оптимально забезпечуючи торгові процеси людським ресурсом і зберігаючи рентабельність супермаркету.
Переваги від впровадження інструментів контролю фонду робочого часу, можна проілюструвати наступними графіками:
ДІЗНАЙТЕСЬ БІЛЬШЕ У НАШИХ КОНСУЛЬТАНТІВ!
+38 (044) 35 459 77
info@h-art.com.ua